Novinky

02/09/2022

Cyklista posilněný alkoholem nesmí do provozu

Cyklista, který si před nebo během jízdy na kole či koloběžce dá pivo, porušuje zákon. V Česku pro cyklisty platí nulová tolerance alkoholu. Zhruba u každého čtvrtého, který způsobí nehodu, je i přesto alkohol zjištěn. Policisté do konce letošního června takových případů evidují už 356. Dva lidé přišli o život, dalších dvanáct osob utrpělo při nehodě vážná poranění.

09/08/2022

Elektrokoloběžky na silnici nepatří! Chybí jasná pravidla pro jejich užívání.

V silničním provozu platí pro uživatele elektrokoloběžek a koloběžek stejná pravidla jako pro cyklisty. A to přesto, že způsob jejich řízení nemá nic společného s jízdou na kole. V silničním provozu představují riziko a jsou nepředvídatelní. Řidiči často mohou jen odhadovat, co má řidič elektrokoloběžky před ním v úmyslu. Je nejvyšší čas pro tyto dopravní prostředky jasně nastavit pravidla.

20/07/2022

„Nepodceň to. Zapni světlo.“ Nová kampaň přesvědčuje cyklisty k celodennímu…

Po kampani „1,5 metru“, pro zlepšení bezpečnosti cyklistů na silnici, kterou v roce 2020 spustili Roman Kreuziger a Peter Sagan a která přinesla osvětu ohledně bezpečného předjíždění mezi řidiče je tu dalšíhodně prospěšný projekt. Je také o bezpečnosti těch, co jedou na kole v provozu a týká se jejich viditelnosti.

19/07/2022

Jak je to s povinností vozit helmu na kole v oblíbených letních destinacích…

Zahraniční dopravní policisté umí být nekompromisní a z výše pokut za nedodržování místních pravidel jdou někteří do mdlob. My samozřejmě doporučujeme vozit helmu vždy a všude, zákony a pravidla v jednotlivých destinacích jsou ale benevolentnější. Kde je přilba povinná, kde jen doporučená a kde její nošení vůbec neřeší?

22/06/2022

Rizikem v silniční dopravě jsou nepoučení uživatelé elektrokol

Elektrokola představují budoucnost v silniční dopravě. Lidé si je oblíbili a na výběr mají z několika druhů. Kupující by se ale měl ujistit, že zůstane cyklistou a nestane se řidičem motorového vozidla. Také by si měl uvědomit, že i jízdní vlastnosti jsou jiné. Elektrokolo má například jinde těžiště i delší brzdnou dráhu. Velké riziko v provozu představuje nepoučený uživatel elektrokola!

20/06/2022

Helma na kolo v každém věku AUTOMATICKY!

V roce 2021 zemřelo 43 cyklistů. Svoji hlavu nechránilo v době nehody přes 72% z nich. Nejtragičtější následky zaznamenáváme u cyklistů ve věku nad 55 let, kterých v uplynulém roce zemřelo 27. Opět proto v pokračování kampaně AUTOMATICKY apelujeme na všechny cyklisty bez rozdílu věku, aby přijali helmu za automatickou součást svého cyklistického vybavení.

08/06/2022

Cyklistické přilby musí povinně nosit i neplnoletí, kteří využívají sdílené…

I jezdec na koloběžce je účastníkem silničního provozu a platí pro něj stejná pravidla jako pro cyklistu. Problémem z bezpečnostního hlediska mohou být sdílené koloběžky a kola ve městech. Často na nich totiž jezdí mladiství, kteří by podle vyhlášky měli jezdit s cyklistickou přilbou. Pád z koloběžky bez přilby může být stejně fatální jako pád z kola. Tu podceňují zejména cyklisté nad padesát pět let. Jen v loňském roce zemřelo při nehodách 43 cyklistů, z toho 70 % z nich přilbu nemělo.

29/05/2022

Projekt Na kole jen s přilbou opět vyjede opět chránit zdraví cyklistů

V roce 2021 v celé zemi vyhasly životy 43 cyklistů, o 3 více než v roce předchozím. Těžce zraněno bylo 234 dalších, což znamenalo meziročně o 42 vážných úrazů cyklistů méně. Nejvíce usmrcených bylo ve věkové kategorii 55 a více let, celkem 27 osob. Dále 3 141 cyklistů bylo lehce zraněno. Při jízdě na hlavě nemělo nasazenou přilbu 70 % obětí. Její důležitost každoročně před letní sezónou, kdy se stává obvykle nejvíce nehod na kole, připomíná Tým silniční bezpečnosti ve spolupráci s Horskou službou ČR, Policií ČR a dalšími partnery. Celorepublikový projekt Na kole jen s přilbou pomáhá chránit zdraví cyklistů.

18/05/2022

Cyklistu má na silnici chránit vyhrazený pruh. Jejich pravidla veřejnost často…

Počet dopravních nehod cyklistů z dlouhodobého hlediska neklesá, dochází ale k poklesu vážných následků těchto nehod. Bohužel i přesto, že počet usmrcených cyklistů se ve srovnání s rokem 2011 snížil, jednalo se v roce 2021 o 43 cyklistů, kteří při dopravních nehodách přišli o život. Milovníky kol kromě pasivní bezpečnosti mohou na silnici ochránit pro ně vyhrazené pruhy. Existují tři druhy. Veřejnost ale často neví, jaká se k nim váží pravidla a mylně je označuje za cyklostezku.

12/05/2022

Rozhovor: Bezpečně na kole i koloběžce

O tom, že příklady táhnou, se můžeme přesvědčit na silnicích, kde se setkáváme nejenom s dospělými, ale i s dětskými cyklisty. A poslední dobou také jezdci na koloběžkách…

05/04/2022

7 zlozvyků při jízdě na kole, kterými si říkáte o průšvih

Na kole chceme jezdit, ne padat. Přesto si svým chováním o karambol často sami říkáme. Jak předcházet rizikovým situacím na kole? Třeba tak, že se vyhnete těmto 7 cyklohříchům, které alespoň jednou za život spáchal snad každý cyklista.

20/10/2021

3 podzimní nepřátelé každého cyklisty

Příroda na podzim hraje všemi barvami, takže výhledy zpoza řídítek bývají obzvlášť působivé. Idylická projížďka pestrobarevným lesíkem se však snadno může změnit v noční můru. Pojďme se spolu s Mojekolo.cz podívat na 3 hlavní věci, které nemá rádo kolo a zřejmě ani žádný cyklista.

08/09/2021

Opilý cyklista je nebezpečným účastníkem silničního provozu

Policisté evidují za letošní rok 2 893 nehod s účastí cyklistů, z toho 2 004 zavinili sami cyklisté. Do konce srpna již vyhaslo 32 životů jezdců na kolech. Mnozí stále nedodržují zákonná pravidla. Jedním z nich je zákaz požití alkoholu před jízdou. Opilí cyklisté mají letos na svědomí už 562 nehod, při nichž zemřeli 2 osoby, 19 utrpělo při nehodě těžká zranění.

18/08/2021

Dětská cyklosedačka nebo vozík za kolo? Tady jsou klady a zápory

S novým přírůstkem do rodiny přichází i spousta nových otázek, na které budete hledat odpověď. V aktivních rodinách se dříve nebo později řeší, jestli pořídit dětskou cyklosedačku, nebo vozík za kolo.

27/07/2021

Elektrokola mají řadu benefitů. Splňovat musí ale stanovené limity

Elektrokola jsou trendem posledních let a těší se čím dál větší oblibě. Dávno neplatí, že si je pořizují pouze senioři nebo méně zdatnější cyklisté. Na kole s elektropohonem jezdí i mladí lidé. Na trhu jsou horská elektrokola, také krosová, městská i silniční. Běžně se s nimi tak potkáme v terénu, na cyklostezkách nebo ve městech a okolí. Kromě nových zážitků, rychlejšímu přesunu, ale i možností, kam se za pomoci elektrického pohonu podívat, mají elektrokola i svá rizika. Cyklista musí jednak pamatovat na bezpečnost v silničním provozu, a také na parametry, které musí jeho e-kolo splňovat, tak aby byl při jízdě stále cyklistou.